andtheylivedhappily.blogg.se

Lurad

Kategori: Personligt

Ikväll,när Samuel och jag satt och lekte,så ringde min telefon. Dolt nummer. Jag brukar inte svara då,men tog en chansning. I andra änden hör jag en manlig stämma som undrar om det ä Denise han pratar med. Jag svarar; "det beror på vem det är som ringer". Han presenterar sig och säger sedan att vi sågs i en park för flera år sedan,han ska då ha bjudit ut mig på dejt,varpå jag tackat nej. Inget jag har något minne av,påpekar också att jag inte känner igen hans namn. Då säger han; "var du så full?". Jag skrattar och säger typ; "nej,det kan jag inte tänka mig att jag var". Då säger han,att,eftersom att jag tackade nej sist,så vill han försöka igen,vill jag gå på en dejt med honom? Han bjuder. Jag tackar vänligen men bestämt nej,jag vet inte vem denna människa är.. Han undrar varför? Jag säger att jag har familj,och inte är intresserad. Jag börjar vid det här laget att bli lite irriterad över att han är så påstridig och har redan övervägt att lägga på flera gånger. Han säger att jag kan ta med mig en familjemedlem. Jag tycker då att det hela känns väldigt märkligt.. Strax därpå meddelar denne kille mig att jag vunnit "biljetter" till Hardcore Superstar,på Tyrol,nu på Fredag. Haha. Fy vad han lurade mig! Jag blev så himla rädd där ett tag,undrade vad det var för galning jag hade på tråden! Han hör nog att jag låter lite förvånad,och frågar mig om jag inte är glad? Svarar att,klart jag är glad,känner mig bara lite lurad,och rätt så förvånad. Jag lät nog inte speciellt glad,fastän jag var det,sådär mitt i mitt chocktillstånd..
Hade totalt glömt bort att jag fyllde i mina uppgifter på nrj's hemsida imorse,där man kunde tävla om biljetter till denna konsert,genom att svara på en enkel fråga. Inte trodde jag väl att de skulle ringa! Jag hade verkligen HELT glömt bort det.
Sedan säger han att han skriver upp mig +1,på listan,och att vi ses på Fredag.
Blir lite ställd. Jaha,var det så enkelt?!

Hurra!! Nu först börjar det sakta sjunka in,och det känns lite roligt!
Men fasen vad han lurade mig!

Sist jag såg Hardcore Superstar,då hade jag OCKSÅ vunnit biljetterna,fast på Bandit. Ringde in och gissade på en låt de spelade baklänges (Still I'm Glad),och vann!

Ska jag börja få lite tur nu?
Det är på tiden i så fall!
Kanske,kanske,att det går jäkligt bra imorgon på min jobbintervju också,och att jag får det jobbet! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: