andtheylivedhappily.blogg.se

Förlossning

Kategori: Personligt

Den där raska promenaden till centrum gjorde nog susen,för dagen därpå fick jag värkar,bara några timmar senare var Samuels lillasyster Stella född!

Det började natten mot onsdag (5/3),med att Samuel vaknade kring 01:30 och ville kissa,bar in honom på toaletten. När vi kom tillbaka till sovrummet kände jag lite svag molvärk,tänkte inte mer på det. Sedan kring kl 03:00 började jag känna lite kraftigare molvärk,börjar ana att något kan vara på G. Går upp och packar det sista,utifall att. Tar en dusch.
Skickar sms till mamma kring kl 04,skriver att hon kanske behöver vara bredd på att komma hit under dagen.
När klockan närmar sig 06,då har jag börjat få riktiga värkar. Ringer förlossningen. Sedan ringer jag mamma,som ska passa Samuel,säger att vi ska åka in,att jag inte vågar vara hemma längre.
Mormor kommer,Samuel får frukost,och vid det laget har jag rätt så ont!
David och jag åker in,då är klockan kring 07 på morgonen.
Vid Skogskyrkogården börjar det bli riktigt jobbigt. David tar bussfilen.
När vi kommer fram har jag riktigt ont,får åka rullstol till förlossningen.
Blir inskriven kl 08:09,sedan kl 08:47 ligger Stella på mitt bröst!
Helt galet hur fort det gick!
Lustgas och någon bedövningsspruta vid "utgången",fick jag denna gång.

Jag är fortfarande i chock. Tur att vi åkte in när vi gjorde,annars hade Stella kommit ut hemma i vardagsrummet!

Och tänk att jag fick en dotter denna gång. Det är helt magiskt. Nu har jag en av varje. Lyckan är total!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: