andtheylivedhappily.blogg.se

Tidsbrist

Kategori: Personligt

Det är långt emellan varven nu..

Sedan sist har jag jobbat,Samuel har varit sjuk med förkylning och hög feber i flera dagar. Det har varit fullt upp.
I förrgår och igår var Samuel helt omöjlig att ha och göra med. Inget dög,han slogs,kastade sten på mig,körde rakt ut i gatan vid övergångsställen med sin springcykel och skrek skrek och skret.
Det är inte lätt ibland alltså, varken för mig eller Samuel.
Han har tjatat om att han inte vill gå till dagis,och jag misstänker att han fick vara ledig lite för länge från dagis i somras. Nej,dags att komma in i rutinerna igen!

Det var riktigt jobbigt att lämna honom på dagis imorse (han var helt förtvivlad),det gäller att inte visa det bara.
Men enligt fröken Monica hade det sedan gått hur bra som helst,han hade lekt med Leo och haft det jättekul!
Skööönt!

Något annat,vi har äntligen köpt färg,så förhoppningsvis hinner jag måla lite under morgondagen. Det blir en mörkgrå nyans,till att börja med på en vägg i köket,i sovrummet samt troligtvis även i vardagsrummet. Tror det blir snyggast så,passar till övrig inredning..
I hallen har jag nog tänkt mig en lila nyans,för att binda ihop lägenheten lite.

Nu ska jag göra mig en kvällssmörgås och hälla upp lite yoghurt,ny smak Yoggi Hallonpanacotta. Smarr!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: