andtheylivedhappily.blogg.se

snart i mål

Kategori: Personligt

nu har jag väl ändå haft min längsta bloggpaus hitills!
varken lusten eller orken till att blogga har funnits där.
många veckor har passerat.
nu befinner vi oss i vecka 37!
jag byter vecka på Lördagar,så på Lördag kliver vi in i vecka 38.
bebis kan alltså komma när.som.helst nu.
nervo!!

tiden har gått så himla fort. troligtvis eftersom att jag har jobbat så pass länge som jag ändå gjort.
i förra veckan jobbade jag mitt sista pass,innan jag tackade för mig.

jag kände att det fick vara nog då. börjar bli tungt.
började få ont i ryggen,och i bäckenet. rör mig inte så snabbt länge,myrsteg,eftersom att bebis höll/håller på att fixera sig,så är det ett tryck neråt,samt att det hugger och ilar ner mot låren. aj!

annat än det,så har jag haft en väldigt behaglig graviditet.
lite illamående i början,och senare en jobbig trötthet. men så klart,jag har jobbat,och sedan kommit hem för att ta hand om hemmet och en trotsig 3,5-åring. så då är det inte konstigt att man knappt orkar hålla ögonen öppna framåt kvällskvisten!

som sagt,vecka 37 nu då,slutspurten.
det jobbigaste just nu,är sömnen,som blir störd av att jag måste upp och kissa,och en vaken bebis i magen som bökar runt och gör att jag får ligga vaken tills den somnar om.

men åh vad jag kan längta nu ibland.
det är fortfarande konstigt overkligt. men ändå. snart har vi en liten bebis här hemma.
helknasigt,och underbart!

det är bara en sak jag oroar mig över,och det är att Samuel skulle känna sig utanför.
han kommer att vara hemma med mig,David och bebisen de första två veckorna.
sedan när David går tillbaka och jobbar,så blir det nog ett par timmar i veckan på dagis för honom,det är ändå vardag nu. hoppas bara på att hans trots inte blir värre på grund av svartsjuka eller liknande.
men det får man lösa då. hitta på saker ihop då och då,bara jag och Samuel.

just det,och så var det ju det här med namn.
Samuel är bombsäker på att han kommer att få en lillasyster,och då blir det troligtvis en Elsa,eller kanske en Stella.
lillebror har vi haft lite svårare att hitta namn till. Samuel föreslår Melvin. mina förslag är Anton eller Viggo.
såå himla svårt. men vi ska nog spika något även där.

bb-väskan packades igår. skönt att ha det avklarat,ännu en sak att bocka av på listan.
annars är det mesta redo nu,inför ankomsten. så himla skönt!

här kommer några bilder på lilla magen under tiden som gått.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: