andtheylivedhappily.blogg.se

Nya rutiner

Kategori: Personligt

Nu har vi varit hemma ett tag,hunnit landa lite. Igår började Samuel på dagis igen. Så himla skönt att komma in lite i sina vanliga rutiner igen. Så klart att det blir lite annorlunda nu,jag måste ju planera min dag efter två barn. Det blir kanske lite stressigt,så här i början,innan jag helt lärt mig hur Stella fungerar. Men på dessa knappa 2 veckor som Stella funnits här,så har jag redan hunnit lära mig massor.

Samuel är supergullig med sin lillasyster. Hon får minst tusen pussar på nosen varje dag av sin storebror. Och när han säger att han älskar henne,då smälter jag. <3
Det är bara mig han kan vara lite gnällig på,han får ju av uppenbara skäl,inte all uppmärksamhet längre,utan måste dela den. Det tar nog lite tid för oss att vänja oss vid det. Jag får sjukt dåligt samvete när jag känner att jag inte riktigt räcker till. Men jag kan inte göra mer än mitt bästa.
Försöker ta tillvara på de tillfällen som ges,så att Samuel får ha mig lite för sig själv då och då.

Idag var Stella och jag på stan en sväng. Oturligt nog vaknar hon i vagnen i kön på Konsum (köpte sallad till lunch och hälsade på kollegorna). Skitsur över att hon ligger i vagnen,med sin förbaskade overall som bara är bökig. Turligt nog hade jag bärselen med mig. Räddaren i nöden!! Somnar i selen på hemvägen.

Senare gjorde BVC sitt hembesök.
Lillskruttan väger nu 3490g! Yes!!
Det betyder ju att amningen fungerar perfekt,att hon får i sig bra med mat. Tack för det!

Nu sitter Samuel och jag i soffan och tittar på Ett Småkryps liv. Pappan är och repar. Stella sover,men lär väl troligtvis vakna lagom till nattningen av Samuel...

Snart dags för tandborstning!

Beställde en boob b-warmer hoodie nyligen. Bästa köpet. Används nu flitigt. Ovärderlig vid amning,spec nu när det är så kallt ute. Grymt skön,och snygg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: