andtheylivedhappily.blogg.se

Snälla farbrorn

Kategori: Personligt

Jaha,vad nytt sedan sist?

Jo,förra helgen tog Therese och jag barnledigt i ett par timmar och åkte in till Sthlm City. Hade dock helt missat att affärerna numera öppnar kl 12,och inte kl 10,som de gjorde sist jag var i stan. Hur gick det till? Jaha,så vi fick ta en lång fika på Waynes (smarr!),och sedan promenerade vi bort till Gamla Stan,och där hade några butiker redan öppnat,yes!
Köpte på mig ännu ett gäng Yankee Candle.
Sedan fyndade jag ett par svarta,vaxade jeans på Carlings för en hundring.

Därefter blev det några "småkläder" på Kappahl,en burgare på McD,lite shopping till Samuel och senare hemgång.
Det var riktigt roligt,och skönt,att få vara i storstan i ett par timmar,skönt att få vara "sig själv" en stund,och bara få strosa runt,som man brukade göra förut..

Idag har jag jobbat,men innan jobbet behövde jag sticka bort till macken för att pumpa mina däck,då cykeln kändes väldigt svampig.
En farbror med husbil är före mig (jag har däckventiler i mina cykeldäck),så jag får snällt vänta.
Det blir min tur,och istället för att fylla första däcket med luft,så pyser all luft ur,och däcket blir HELT platt. Panik!!
Jag som har bråttom till jobbet,försöker förgäves få luft i däcket igen.
Farbrorn med husbil frågar mig hur det går,jag suckar,meddelar att mitt däck nu är helt platt. Han säger "vänta ska jag hjälpa dig,har haft samma problem själv."
Därefter fiskar han fram en liten ventil ur sin plånbok,som man skruvar fast på nippeln i cykeldäcket,därefter går det att använda den vanliga cykelluften!
Total lycka! Tackar så HEMSKT mycket för hjälpen och cyklar iväg.

Jaha,nu måste jag ta och skaffa mig en sådan där ventil till nästa gång det är dags att pumpa..

Har just skrivit in dagistider i Dexter,nu blir det en halv film,innan sängen.
Dödstrött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: