andtheylivedhappily.blogg.se

Femtio

Kategori: Personligt

Jobbar idag.
Skulle egentligen vara ledig.
Hade tänkt söka ett jobb,men det var sista ansökningsdagen idag,så jag hann alltså inte dit imorse och lämna in min ansökan. Lite tokigt..
Idag rullar det på ganska bra,kunder kommer,kunder går,och många av dem handlar.
Just nu svider det dock rätt bra i ögonen,det kom precis in två kunder som fullkomligen STINKER rök.
Mindre trevligt.

Men snart är det slut.
Nästa vecka kör vi 50% på det som finns kvar,sedan är det slut.
6:e eller 8:e April stänger vi,för gott....

Så,vad är planen...
Inväntar svar från Konsum,även om det inte känns så lockande,så är det ett bra jobb,med bra betalt.
Är sugen på att börja plugga.
Drömmen har alltid varit att utbilda mig till frisör,kanske öppna eget i framtiden.
Tänk att få inreda sin alldeles egna salong,hyra ut stolar till några trevliga tjejer/killar.
Drömmen!

Men i och med att jag redan gått ut gymnasiet,med bra betyg,så finns det ingen möjlighet att få den utbildningen på gymnasienivå.
Alltså finns det bara ett alternativ kvar,dvs att själv bekosta en privat utbildning.
Var inne och kikade på Björn Axéns hemsida alldeles nyligen,gissa om jag blev glad när jag läste att man kan ansöka om studiestöd från CSN?!
Ska jag våga chansa? Ska jag låna pengar för att förverkliga min dröm jag haft i så många års tid?
Det är frågan.. Våga för att vinna?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: