andtheylivedhappily.blogg.se

Magiskt

Kategori: Personligt

Ikväll tog Samuel och jag en promenad bort till "farbror" Dan (mammas sambo),som fyller år. På vägen köpte vi med oss några tulpaner (Samuel fick välja färg) och en trisslott (som dessvärre visade sig vara en nit). Fikade lite. Sedan kom en vän till Dan på besök,han visade sig vara en trollkarl (som dessutom är polare med Joe Labero),det ni! ;)
Innan vi gick ville han trolla lite för Samuel. Samuel var väldigt intresserad,tittade mycket noga,och både Samuel och jag fick hjälpa till.
Först fick trollkarlen låna en bit snöre,en slev,samt en ring,av farbror Dan. Sedan trädde han på ringen på snöret,snurrade runt ringen lite på snöret,för att visa att den verkligen satt där,sedan bad han mig och Samuel att hålla i varsin ände av snöret,sedan tog han sleven,placerade den ovanför snöret,bad mig hålla i även den smala änden av sleven.
Där efter lade han sin hand där på mitten,och slöt den sedan om slev,snöre och ring.
Sedan bad han Samuel att blåsa på hans hand,Samuel blåser,trollkarlen tar bort sin hand.
Hokus pokus,ringen sitter nu på runt skaftet på sleven!
Hur fasen gick det till?!
Jag fattade i alla fall ingenting,jag som var så nära!
Samuel tittade på mig med en förvånad min och sade "Va! Huj jick de tij?". "Jingen skujje ju sitta på snöjet?".
Ja,jag vet inte heller hur det gick till.
Samuel tyckte i alla fall att det var jätteroligt!
Och trollkarlen sade att han inte brukar trolla för så små barn,för de brukar inte förstå grejen,men Samuel han var så "vaken",sade han,han förstod precis!

Sedan tackade vi för oss och gick hemåt,hämtade upp vår tvätt och borstade tänderna,sedan somnade Samuel på två röda! Trött idag med andra ord!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: