andtheylivedhappily.blogg.se

Ledsen kille

Kategori: Personligt

Igår fick det bli en innedag. Vi lekte mycket med alla Carsbilar,men mest med de nya,Ramone,Luigi och Guido. Ramone fick både punktering och repor i lacken. Men då kom Guido till undsättning!
Det märks att Samuel får mer och fantasi,han leker så bra,är så verbal.

Idag kändes det tungt att lämna honom på dagis,han ville verkligen inte dit. Och när vi väl var där,och jag skulle gå till jobbet blev han SÅ ledsen. När jag gick för att ta på mig skorna så ropade Monica (fröken) på mig,Samuel kom springandes och ville ha en till kram,det blev en låååång kram. Det gör ont att se tårarna trilla nerför hans små kinder.. Men jag vet ju att det går över,annars ringer dem.. Tänkte att jag skulle gå förbi leksaksaffären på vägen hem. Samuel kan inte sluta prata om Schassen (Carsbil),så ja,en liten efter-dagis-present kanske?
Ska passa på att fråga när de får hem Footsack till Crescent Compact.

På en av bilderna ser man Samuels nya säng. Såååå skön! Han har nu alltså fått överta sovrummet,men det är långt ifrån "färdigt". Ska kika på påslakan,väggdekaler,klocka,matta osv (Cars så klart),så att det blir lite mer som HANS rum. Ett pojkrum. Jag vill ju att han ska tycka att det är fint och trivsamt.
Hittade för övrigt jättefina väggord på nätet igår,bl.a. "Godnatt min skatt" (som jag säger varje kväll),samt något i stil med "Love you to the moon and back". Skulle vara perfekt. Men först vill jag måla väggarna tror jag..ser alldeles för trist och slitet ut i dagsläget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: