andtheylivedhappily.blogg.se

sjukt

Kategori: Personligt

Nu har det varit något galet med bloggappen igen. Blir så less...

I helgen var vi bland annat och hälsade på Samuels farmor och farfar i Sorunda.
Vi var och lekte i några lekparker,Samuel spelade lite trummor,och så åt vi middag där,eller ja,Samuel åt knappt något,han har varit inne i en ''vägra-mat-period'' ett tag nu. SUCK!

I helgen,när vi var ute och lekte i lekparken här utanför så hörde vi först en brandbil,och sedan en polisbil.
Samuel ville förstås gå och titta vart det kom ifrån,vi stannade vid rondellen och såg att brandbilen var vid Shellmacken.
Kort därefter kommer en ambulans,sedan en till,och en till. 3 ambulanser räknade vi till.
Sedan kom även en akutbil och en polisbuss.
Då undrar man ju så klart vad som hänt,nyfiken som människan är..
Det var egentligen dags för lunch,men Samuel vägrade så klart att gå in,han var ju jättefaschinerad av alla utryckningsbilar,så jag fick snällt stå där med honom och glo.
Efter en stund kommer det en ambulanshelikopter och landar på andra sidan gatan,jättehäftigt,så klart,Samuel helt lyrisk.
Vet fortfarande inte vad som hänt,och många människor har samlats i området.
Efter ungefär tio minuter backar en av ambulanserna upp bakom helikoptern och människan som var i ambulansen fraktas över till helikoptern bakom ett skynke.
Efter säkert tio minuter ytterligare lyfter helikoptern och flyger iväg.

Fick senare reda på vad som hänt.
Det var en kvinna i 25-30 års åldern som gått in på macken,köpt en tändare,sedan gått ut igen,bort till en pump,hällt bensin över sig och sedan tänt eld på sig själv. Va?!
Fy farao vad kusligt!
TÄNK om Samuel och jag hade gått förbi där i just det ögonblicket,vi bor ju så nära,vi brukar ju vara ute och knalla runt lite där.
Nä fy,vilka mardrömmar man hade kunnat få!
Undrar just vad det är för sjuk människa som kan få för sig något sådant här. Sjuk och egoistisk!

Efter lunchen blev det en härlig promenad runt Ringvägen,Samuel vilade i vagnen,så jag hade lite musik i lurarna.
Testade mina nya Easytones,och det kändes faktiskt i benen när jag gick i dem! Det hade jag aldrig trott!
Hade invigning av nya kepsen också. Gillar!

Min lillebror har varit här och klippt sig i helgen också.
Han ville ha en ''Jarhead-frisyr''. Tycker att det blev helt OK. Han var nöjd i alla fall.

Igår var Samuel hemma från dagis,jag tyckte att han var lite varm under natten (han var vaken ganska länge,2 timmar kanske),och snorade och hostade under morgonen. Så vi var hemma. Dock så hade han ingen feber under dagen,så vi vågade oss ut en stund under eftermiddagen.

Men idag är jag också sjuk,vaknade med halsont och snorig näsa. Fasen också,jag som hade tänkt ta en rask promenad runt Ringvägen,får skrota den idén.
Istället tvättar jag,och vilar upp mig lite. Det känns välbehövligt!

Min älskade FARMOR fyller år idag,så jag har ringt och sjungit för henne!
Skickade en liten present,ett halsband från CSthlm som det står ''Älskad Farmor'' på,samt en trisslott.
Hon hade ''bara'' vunnit en ny lott. Men alltid något.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: