andtheylivedhappily.blogg.se

EKG

Kategori: Personligt

Någon gång har jag väl kanske nämnt att jag känner mig onormalt trött.
Nu är det värre än någonsin,imorse vaknade jag med en sådan otäck smärta under bröstkorgen,riktigt obehagligt,och det kändes som om det brann inuti mig. Sedan kom yrseln och även illamåendet. Fick ta mig en sväng till farbror doktorn idag. När det var dags att lyssna på mitt hjärta ut utbrister han "Oj,brukar ditt hjärta slå så här snabbt?". Nej,inte vad jag vet,även om jag de senaste veckorna känt mig alldeles för andfådd. Nu har febern kommit också. Undrar vad det är för fel på mig? Doktorn dillade något om sköldkörteln. Och att det fanns medicin för att få ner tempot lite,på hjärtat alltså. Fattar ingenting. Sedan fick jag göra ett EKG, en "normalperson" skall ligga på max 80,jag var uppe i 112-120. Varför då? Skall i alla fall dit igen imorgon bitti för att ta alla möjliga prover. Men jag måste fasta från kl 22 ikväll. Suck. Men jag är i alla fall inte hungrig. Huvudsaken är att Samuel får i sig något i alla fall.

Och jag som jobbade idag,öppnade och allt. Vid närmare eftertanke så skulle jag nog ha stannat hemma,jag kände mig ju
minst sagt olustig,och så slog febern ner som en blixt från klarblå himmel..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: