andtheylivedhappily.blogg.se

Tre små vackra ord

Kategori:

Yes yes yes!
Äntligen funkar appen igen.
Så väldigt drygt att gå in via webbläsaren,tar hundra år att skriva ett litet inlägg,och så går det inte att ladda upp bilder!
Men nu så!

Idag har Samuel varit på dagis.
Det var en vecka sedan,och jag tror nog att gossen saknat det en aning. Hur hur är det egentligen att hänga med mamma 24/7?!
Skönt att få sakna lite ibland.
Speciellt som den här "trotsåldern" inte alltid är att leka med.

Själv har jag varit hos Leif och hjälpt honom att städa sitt monsterhus,så här innan julen.
Det var mycket att göra,svettigt.
Men kände mig rätt så nöjd när jag var färdig.

Hämtade sedan en trött liten kille på dagis,perfekt.
Kvart i åtta(!),säger han: "Mamma,mamma och Same gå och jägga sej?".
Hämtade genast tandborste och pyjamas.
Tjugo över åtta sov han.
Nu skall jag berätta om något som gjorde mig alldeles varm i hjärtat,och lite tårögd,jag sade som vanligt: "Godnatt min lilla skatt. Jag älskar dig",och gav honom en puss.
Då tittar Samuel på mig och säger "Äjska dej mamma".
Jag blev så varm,och glad!
Nog för att han inte RIKTIGT vet innebörden av de orden än,men i alla fall,han sade det faktiskt. Min lilla skrutt!

Imorgon skall jag hjälpa Dan att fota+lägga ut en annons på Blocket,innan jag sticker ner till jobbet och öppnar.

Här är två bilder från när jag var i Sthlm med Gisela i helgen.
Spana in fräckaste julgranspyntet från Åhléns!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: