andtheylivedhappily.blogg.se

Sjukstuga

Kategori: Personligt

Det blev en låååång natt,och en låååång dag. Samuel var vaken till och från,hela natten pga sin otäcka hosta. På förmiddagen var han ändå OK,orkade leka en aning. Sedan vilade han 1 timme och 45 minuter på dagen,halvsittandes i vagnen. Det behövde han! Febern har varit hög hela dagen,och efter vilan han han varit extra mammig,har burit runt på honom i stort sett hela eftermiddagen,han har inte orkat leka,eller velat gå själv. Vi har tittat på film,Skönheten och Odjuret,efter att filmen var slut så frågade jag honom om han tyckte att det var bra,fick till svar: "Same tyckej de va en bja fijm". Alltså nöjd. Någon mat blev det inte idag heller,några skedar Laxgryta till lunch,helt ok dock. Men mycket saft och bubbelvatten! Han ville absolut duscha med mig ikväll,och han sade att det var jätteskönt,kanske lite feberfrossa?! Efter att pyjamasen var på,satte vi oss i soffan igen,varpå han somnar på mig. En timme senare lägger jag honom i sängen,och här ligger vi nu. Jag tycker så synd om honom,även om han hostar mycket mindre nu,så säger han "aj",lite ynkligt varje gång. Febern är nog värst,brännhet är han. Tycker så synd om honom,men har pratat med honom om vad vi ska göra när han blir frisk. Att vi ska gå ut i snön och leka,då har han sett nöjd ut och sagt "mmm".
Älskade lilla skatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: